Az utóbbi időben, több ügyfél is azzal fordult hozzánk, hogy nem működik a weboldala.
Érdekes módon a legtöbben tudták azt, hogy az lehet a gond, hogy kevés a tárhelyük, mivel a rendszer több emailt is küld, ha már fogytán van a hely.
Viszont meglepődve tapasztalták, hogy hiába töröltek felesleges fájlokat, leveleket, a weboldal csak nem kezdett el működni.
Mi lehet ennek az oka?
Ma már egyre több weboldal automatikusan frissíti magát.
De automatán frissít a weboldal telepítő alkalmazás is.
Ezzel nincs is semmi gond, ameddig van elég tárhely. Sőt a weboldalak frissen tartása különösen fontos, hiszen egy elhanyagolt nem frissített weboldal, a hackereknek esik könnyen áldozatul.
Sajnos a weboldal nem tudja azt, hogy mennyi hely van még a tárhelyen, és akkor is elkezdi a frissítési műveletet, ha már csak pár Megabyte szabad hely van.
Ennek az lesz a következménye, hogy a weboldal frissítése közben fog elfogyni a szabad hely, ami szinte biztos, hogy meghibásodáshoz fog vezetni.
Ezt többnyire csak a biztonsági mentésből történő visszaállítással javítható.
Természetesen a tárhely nem csak a weboldal frissítése közben tud megtelni, van, hogy csak simán annyi levél érkezik, vagy annyi képet töltünk fel a tárhelyre, hogy tele lesz.
Sajnos a weboldal is és a levelezés is leáll, ebben az esetben is.
A levelezésnél elég egyértelmű az ok, egyszerűen nem fér már több levél a postafiókba. Ez a házunk kapujára szerelt leveles ládával is meg tudna történni,
A weboldal leállása már furcsább, hiszen miért is befolyásolta a megtelt tárhely az oldal működését? Hiszen minden weboldalhoz szükséges fájl sértetlenül fent van a webhelyen.
A gondot az okozza, hogy a weboldal a működése során, folyamatosan apro fájlokat hoz létre, amiket aztán egy idő után törölni is szokott. Pl: log fájlok
Egy program futása, mondjuk úgy hogy lineáris. Azaz az események egymást követik, ha valahol a láncolatban hiba keletkezik, azaz pl, a rendszer nem tud létrehozni egy újabb log bejegyzést, akkor az egész folyamat megszakad, azaz a weboldal sem fog betöltődni.
Ezt a hibát viszonylag könnyű javítani, mivel csak törölni kell valamit a tárhelyről, vagy kérni a tárhely bővítését.
Amennyiben csak 10-200 MB helyet sikerült felszabadítani, akkor javasoljuk, hogy kérjen tárhely bővítést.
Ugyanis, ilyen kevés szabad tárhelynél a fentebb leírt, hibás (megszakadt) weboldal frissitésre elég nagy az esély.
Másodsorban pedig, ez nagyon kevés szabad hely, gyakorlatilag folyamatosan felügyelni és törölgetni kell, a beérkező leveleket.
Kérjük figyeljen oda a rendszerünk által küldött levelekre, és az előtt intézkedjen, mielőtt beüt a baj.
Fontos figyelmeztetés!
Több alkalommal tapasztaltuk, hogy csalók is megpróbálják kihasználni a cPanel felület által küldött figyelmeztetéseket, mivel kinézetre elég egyformák, ezért könnyű utánozni.
A hamis üzenetekben arra próbálják meg rávenni az embereket, hogy kattintsanak egy linkre, ami egy cPanel bejelentkezési oldalra visz (legalábbis úgy néz ki), viszont ha itt megadják a belépési adataikat, akkor azt a csalóknak adták meg!
Amikor egy ilyen rendszerüzenetet kapnak, kérjük mindig nézzék meg ki a feladó!
És lehetőleg a cPanel felületre ne a levélben található linken keresztül próbáljanak meg belépni!