Letöltés
.hu domain nevek regisztrációjához átregisztrációjához kapcsolódó dokumentumok
Domain név megrendelő lap (át-regisztrációhoz és tulajdonos váltáshoz is)
Figyelem!
Az új domain nevek megrendelése már elektronikus formában történik, amit az oldal tetején található ügyfélkapuból tudnak indítani (hasonlóan mint egy webáruházas rendelés)
Erre a dokumentumra elsősorban tulajdonos váltás, vagy regisztrátor váltás (átregisztráció) esetén van szükség
A Domain név megrendelő lap egy megbízási szerződés, amiben a domain név (meglévő vagy új) igénylője, megbízza cégünket a domain név kezelésével , fenntartásával.
A dokumentum feltöltésre kerül a hivatalos regisztrációs rendszerbe, és a hivatalos nyilvántartó (ISZT) ez alapján adja a kezelésünkbe a domain nevet.
Tulajdonos váltásnál, az új tulajdonosnak kell kitöltenie, a megrendelő lapot.
Csatolandó dokumentumok: Cégek esetében egy aláírási minta másolat kell.
Intézmények, egyesületek, stb. esetében valamilyen igazolás, hogy aki aláírta a dokumentumokat, jogosult a szerverezet nevében eljárni.
A dokumentumokat, elektronikusan elég elküldeni részünkre. (szkennelve, vagy akár fotózva is megfelel)
Fontos!
Lehetőleg géppel töltse ki. (sajnos nem mindenkinek az írását tudjuk kiolvasni)
Igazi aláírás legyen a lapon! (odamásolt aláírásokat egyből kiszúrják! És nem fogadják el!)
Minden mező legyen kitöltve!
A domain név nél a végződést is fel kell tüntetni. (.hu)
Magánszemély csak személyi igazolvány számot adjon meg! (esetleg útlevél számot)
Magánszemélynek NINCS adószáma! Az adókártyán található szám nem adószám, hanem adóazonosító jel!
Egyéni vállalkozók, és cégek: csak adószámot adhatnak meg!
A dátum nem lehet régebbi mint 30 nap.
Személyes dokumentumokat: személyi igazolvány, jogosítvány másolatokat ne küldjenek! (nem fogadhatunk el ilyeneket, és a hivatalos rendszerbe sem tudjuk feltölteni)
A beküldött dokumentumokat, nem a Regisztrátor (azaz nem mi), hanem az Internet Szolgáltatók Tanácsa bírálja el!
Ha a dokumentumok nem megfelelően lettek kitöltve, nem fogadják el!
Lemondó nyilatkozat (tulajdonos váltáshoz)
Tulajdonos váltásánál kitöltendő dokumentum.
Fontos!
Csatolandó dokumentumok: Cégek esetében egy aláírási minta másolat kell!
Intézmények, egyesületek, stb. esetében valamilyen igazolás, hogy aki aláírta a dokumentumokat, jogosult a szerverezet nevében eljárni.
A cégek szervezetek ezzel igazolják, hogy aki a dokumentumot aláírta az jogosult a cég ügyeiben eljárni.
Ezt minden esetben kéri az ISZT!
A dokumentumokat, elektronikusan elég elküldeni részünkre. (szkennelve, vagy akár fotózva is megfelel)
Továbbá szükség van az új tulaj részéről a megrendelőlapra. (Az új tulajdonos ezzel bíz meg bennünket a domain név további kezelésével)
Fontos!
Lehetőleg géppel töltse ki. (sajnos nem mindenkinek az írását tudjuk kiolvasni)
Igazi aláírás legyen a lapon! (odamásolt aláírásokat egyből kiszúrják! És nem fogadják el!)
Minden mező legyen kitöltve!
A domain név nél a végződést is fel kell tüntetni. (.hu, vagy másodlagos közdomain pl.: bolt.hu, co.hu, info.hu, stb..)
A dátum nem lehet régebbi mint 30 nap.
Megjegyzés: Más egyéb dokumentumokra nincs szükségünk, nem tudunk mit kezdeni az adásvételi szerződésekkel. (a domain nevek re csak használati jog van, amiről hivatalosan csak lemondani lehet)
Személyes dokumentumokat: személyi igazolvány, jogosítvány másolatokat ne küldjenek! (nem fogadhatunk el ilyeneket, és a hivatalos rendszerbe sem tudjuk feltölteni)
A kérelmeket nem a regisztrátorok, hanem a hivatalos nyilvántartó az Internet Szolgáltatók Tanácsa (ISZT) bírálja el.
Mivel a domain nevek sok esetben akár milliós értéket is képviselhetnek, ezért ezeket a dokumentumokat az ISZT nagyon szigoruan ellenőrzi, a legkisebb eltérés miatt is visszadobja hiánypótlásra.
Kérjük, hogy ha nem akarnak felesleges köröket futni, akkor ügyeljenek a kitöltésre, és a csatolandó dokumentumok meglétére is. Köszönjük!
Kérjük ezt a dokumentumot használja ha a lemondó fél CÉG, vagy egyéb szervezet
Kérjük ezt a dokumentumot használja ha a lemondó fél Magánszemély , vagy Egyéni vállalkozó
Meghatalmazás domain név regisztrációhoz
Az elhunyt domain használó rendelkezhet hagyatéki végzéssel a domain névvel kapcsolatban. Ez esetben az alapján szerint kell a jövőbeli domain használót megadni. Ő, mint örökös adhatja át a későbbiekben esetleg másnak.
Amennyiben ezt nem tette meg, vagy még nem zárult le a hagyatéki eljárás (és ismert, hogy nem része a hagyatéknak a domain név használati joga), akkor a törvényes örökösök közül bárki igényelheti a domain nevet – a többi örökös hozzájárulásával. Egy örökös esetén természetesen csak ő nyilatkozik a domain név átvételéről.
A domain név használatának átvételéhet szükséges iratok:
- igénylőlap
- hagyatéki végzés, vagy domain használati jog öröklési nyilatkozat az örököstől (aláírva, tanúkkal hitelesítve vagy hitelesített e-aláírás, pl. AVDH [lásd következő részben: Hogyan készítsek egyszerűen teljes bizonyító erejű magánokiratot])