Miért érdekelne?
Évtizedek óta várunk a Metaverzumra, a sci-fi könyvekben való első elképzelésétől kezdve egészen addig, hogy hasonló dolgokat láthassunk a nagy képernyőn. És már a digitális korszakban járunk.
Egy jelentés szerint a videojátékosok száma világszerte 2021-ben 3,24 milliárd volt. Az internethez csatlakoztatott eszközön naponta akár 6,4 órát is eltöltött emberek statisztikáival párosítva máris látható, hogy a játékkonzolainknál, számítógépeinknél és mobiltelefonjainknál magával ragadóbb világnak is van közönsége.
Képzelje el, hogy belép a Metaverzumba, és meglátja kedvenc előadóját élőben, és körbejárhatja őket, karnyújtásnyira, miközben kedvenc dalait játssza.
Képzelje el, hogy egy szempillantás alatt felpróbálhat különböző ruhákat, és megtalálhatja azt a tökéletes megjelenést, amelyre vágyik.
Képzelje el, hogy találkozik a Metaversen a távolabbi rokonaival, és szánkózni megy a Metaverse valamelyik távoli zugában, vagy gondolával utazik Velencében.
Évekig vagy évtizedekig tarthat, de a Facebook Metaverse uralhatja az életet, amikor a technológia utoléri a képzeletet.
Ha még nem jöttél rá, könnyen a Metaverse lehet a következő nagy dolog, és ha a Meta milliókat fektet be a Metaverse megépítéséhez szükséges eszközökbe, láthatod, hogy ez nem egy éjszakai hóbort lesz.
Tehát hogyan változtathatja meg ez a dolgokat a kisvállalkozásai számára? Nézzünk meg néhányat a Metaverse előnyeiről és hátrányairól.
Először nézzük meg az előnyeit:
Segítségével kapcsolatba léphet az ügyfelekkel.
A helymeghatározási akadály eltávolítása azt jelenti, hogy közelebbi kapcsolatba léphet ügyfeleivel. Ha Ön egy kis közösség által vezetett vállalkozás, a Metaverse lehetővé teszi, hogy találkozzon ügyfeleivel, függetlenül attól, hogy hol tartózkodik a világon.
Ahelyett, hogy csupán a közösség tulajdonosa lennél, kapcsolatodat valami barátsághoz hasonlóvá alakítja át, és több bizalmat épít ki.
Hozzáférést biztosít egy nagyobb ügyfélkörhöz.
Ismétlem, mivel a fizikai korlátok már nem jelentenek problémát, bárki felkeresheti vállalkozását. Lehet, hogy üzlete a Metaverse-ben legyen, lehetővé téve az embereknek, hogy böngészhessék az Ön által kínált árukat, amikor csak akarják, vagy bárhol élnek a világon.
Digitális tárgyakat adhat el.
Minél többen csatlakoznak a Metaverzumhoz, annál többen akarnak majd kiállni, önmaguk lenni és megmutatni személyiségüket. Ennek egyik módja az avatárjukhoz tartozó tárgyak, például ruhák vagy kiegészítők.
A Fortnite, a népszerű szabadon játszható, harmadik személyű lövöldözős játék 1,8 milliárd dollárt keresett 2019-ben jelmezeladásokból származó mikrotranzakciókból.
Már most is van kereslet a kozmetikai digitális cikkekre, szóval mi lehetne jobb módszer a bevételek növelésére, mint a rajongói által viselhető, céges digitális árucikkek használata.
A fogyasztók vásárlási költsége
Ahhoz, hogy az emberek beléphessenek a Facebook Metaverse-be, VR headsetre van szükségük. A VR headset a legtöbb ember számára nem olyan dolog, amit otthon hever. Hacsak nem vagy korai alkalmazó, valószínűleg nincs ilyen az otthonodban.
Nem valószínű, hogy valaki 200 dollárnál magasabb összeget költ egy megvásárlására, a jövőre készülve. Tehát amíg a kereslet nem magas, vagy a költségek elég alacsonyak ahhoz, hogy bárki megvásárolhasson egy VR headsetet, több évbe telhet, mire emberek milliói mindannyian a Metaverse-n lesznek.
A vállalkozások belépési költsége
Attól függően, hogy mit szeretne kihozni a Facebook Metaverse-ből, előfordulhat, hogy be kell fektetnie. Ahogy korábban említettük, ha digitális árut hoz létre, valakinek el kell készítenie azokat. Ha nincs valaki, aki ezt megteheti a csapatában, akkor ki kell szerveznie.
És ha a Facebook Metaverse felrobban, valószínűleg megnő a virtuális tárgyak létrehozására irányuló nagy kereslet.
A COVID által a kisvállalkozásokon végrehajtott változtatásokhoz hasonlóan lehetséges, hogy a Facebook Metaverse is megváltoztatja a világot. Ez néhány éven belül megtörténhet, de talán 10 éven belül, de ha megnézzük, hogyan működik, vagy akár korai alkalmazóvá válunk, az hosszú távon megtérülhet.