Tárhely és domain regisztráció verhetetlen áron!

Mi az a Facebook metaverzum, és hogyan hat a kisvállalkozásra?

Nagy hír jelent meg a Facebookról a Meta bejelentésével. A Meta a Facebook új márkaneve, amelynek célja, hogy továbbra is összehozza és összekapcsolja az embereket. Ennek lényeges része az AR/VR világra való összpontosítás.

Illetve pedig a Facebook Connect virtuális valóság konferenciáján jelentették be.

De ne gondold, hogy ez az Instagram, a Whatsapp vagy a Messenger vége. A bejelentés azt jelenti, hogy nagyobb hangsúlyt fog fektetni a Metaverse létrehozására, mivel úgy tűnik, Zuckerberg úgy gondolja, hogy ez a jövő következő lépése.

Mi az a Facebook Metaverse?

A Facebook Metaverse az, amit el lehet képzelni egy sci-fi filmben. Látsz valakit, aki felcsatol egy headsetet, hátradől a székében, és egy másik valóságba megy, mint a Ready, Player One című filmben .

Képzeld el magad avatarként sétálva, ahol vásárolhatsz, beszélgethetsz és lóghatsz a barátaiddal, és részt vehetsz szabadidős tevékenységekben.

Zuckerberg egy videós prezentációban arról is beszélt, hogyan lesz magával ragadó tanulás, amely lehetővé teszi, hogy valaki bárhová és bármikor szállíthassa, pusztán egy VR headset felhelyezésével.

Miért érdekelne?

Évtizedek óta várunk a Metaverzumra, a sci-fi könyvekben való első elképzelésétől kezdve egészen addig, hogy hasonló dolgokat láthassunk a nagy képernyőn. És már a digitális korszakban járunk.

Egy jelentés szerint a videojátékosok száma világszerte 2021-ben 3,24 milliárd volt. Az internethez csatlakoztatott eszközön naponta akár 6,4 órát is eltöltött emberek statisztikáival párosítva máris látható, hogy a játékkonzolainknál, számítógépeinknél és mobiltelefonjainknál magával ragadóbb világnak is van közönsége.

Képzelje el, hogy belép a Metaverzumba, és meglátja kedvenc előadóját élőben, és körbejárhatja őket, karnyújtásnyira, miközben kedvenc dalait játssza.

Képzelje el, hogy egy szempillantás alatt felpróbálhat különböző ruhákat, és megtalálhatja azt a tökéletes megjelenést, amelyre vágyik.

Képzelje el, hogy találkozik a Metaversen a távolabbi rokonaival, és szánkózni megy a Metaverse valamelyik távoli zugában, vagy gondolával utazik Velencében.

Évekig vagy évtizedekig tarthat, de a Facebook Metaverse uralhatja az életet, amikor a technológia utoléri a képzeletet.

Mit jelent a Facebook metaverzum a kisvállalkozások számára

Ha még nem jöttél rá, könnyen a Metaverse lehet a következő nagy dolog, és ha a Meta milliókat fektet be a Metaverse megépítéséhez szükséges eszközökbe, láthatod, hogy ez nem egy éjszakai hóbort lesz.

Tehát hogyan változtathatja meg ez a dolgokat a kisvállalkozásai számára? Nézzünk meg néhányat a Metaverse előnyeiről és hátrányairól.

A Facebook Metaverse előnyei

Először nézzük meg az előnyeit:

Segítségével kapcsolatba léphet az ügyfelekkel.

A helymeghatározási akadály eltávolítása azt jelenti, hogy közelebbi kapcsolatba léphet ügyfeleivel. Ha Ön egy kis közösség által vezetett vállalkozás, a Metaverse lehetővé teszi, hogy találkozzon ügyfeleivel, függetlenül attól, hogy hol tartózkodik a világon.

Ahelyett, hogy csupán a közösség tulajdonosa lennél, kapcsolatodat valami barátsághoz hasonlóvá alakítja át, és több bizalmat épít ki.

Hozzáférést biztosít egy nagyobb ügyfélkörhöz.

Ismétlem, mivel a fizikai korlátok már nem jelentenek problémát, bárki felkeresheti vállalkozását. Lehet, hogy üzlete a Metaverse-ben legyen, lehetővé téve az embereknek, hogy böngészhessék az Ön által kínált árukat, amikor csak akarják, vagy bárhol élnek a világon.

Digitális tárgyakat adhat el.

Minél többen csatlakoznak a Metaverzumhoz, annál többen akarnak majd kiállni, önmaguk lenni és megmutatni személyiségüket. Ennek egyik módja az avatárjukhoz tartozó tárgyak, például ruhák vagy kiegészítők.

A Fortnite, a népszerű szabadon játszható, harmadik személyű lövöldözős játék 1,8 milliárd dollárt keresett 2019-ben jelmezeladásokból származó mikrotranzakciókból.

Már most is van kereslet a kozmetikai digitális cikkekre, szóval mi lehetne jobb módszer a bevételek növelésére, mint a rajongói által viselhető, céges digitális árucikkek használata.

A Facebook Metaverzum hátrányai

A fogyasztók vásárlási költsége

Ahhoz, hogy az emberek beléphessenek a Facebook Metaverse-be, VR headsetre van szükségük. A VR headset a legtöbb ember számára nem olyan dolog, amit otthon hever. Hacsak nem vagy korai alkalmazó, valószínűleg nincs ilyen az otthonodban.

Nem valószínű, hogy valaki 200 dollárnál magasabb összeget költ egy megvásárlására, a jövőre készülve. Tehát amíg a kereslet nem magas, vagy a költségek elég alacsonyak ahhoz, hogy bárki megvásárolhasson egy VR headsetet, több évbe telhet, mire emberek milliói mindannyian a Metaverse-n lesznek.

A vállalkozások belépési költsége

Attól függően, hogy mit szeretne kihozni a Facebook Metaverse-ből, előfordulhat, hogy be kell fektetnie. Ahogy korábban említettük, ha digitális árut hoz létre, valakinek el kell készítenie azokat. Ha nincs valaki, aki ezt megteheti a csapatában, akkor ki kell szerveznie.

És ha a Facebook Metaverse felrobban, valószínűleg megnő a virtuális tárgyak létrehozására irányuló nagy kereslet.

Utolsó gondolatok: Hogyan hat a Facebook metaverzum kisvállalkozására

A COVID által a kisvállalkozásokon végrehajtott változtatásokhoz hasonlóan lehetséges, hogy a Facebook Metaverse is megváltoztatja a világot. Ez néhány éven belül megtörténhet, de talán 10 éven belül, de ha megnézzük, hogyan működik, vagy akár korai alkalmazóvá válunk, az hosszú távon megtérülhet.

Comments are closed.