gmail, freemail, stb. címet használ. Nem kapják meg az e-mail-t az ügyfelei?

Mi lehet ennek az oka?

Az ok természetesen sokféle lehet, kezdve az elgépelt email címtől, a nem megfelelő csatolmány ig.
Ebben a cikkben, most csak egy lehetséges okkal szeretnénk foglalkozni.

Az egyik ok lehet az, hogy a weboldalán, külső email szolgáltató email címét használja. például: @gmail.com, freemail.hu, stb…

Amikor ilyen címről küld levelet, a befogadó szerver megnézi, hogy a küldő e-mail címe valóban arról a szerverről küldi a levelet, amelyikhez tartozik.
Mivel az ön által használt [email protected] cím nincs összerendelve a mi szerverünkkel, nagy valószínűséggel SPAM nak fogja megjelölni. De ha be is fogadja a levelet, akkor is figyelmeztetést jelenit meg.

Mi a megoldás ebben az esetben?

A megoldás, hogy weboldalában az emailcímhez tartozó SMTP szerverét használja levélküldésre, amihez szükséges, hogy a beállításokban adja meg a saját szolgáltatójának úgy nevezett SMTP szerver adatait.
CMS rendszereknél a beállítások fülön rendszerint meg lehet adni, hogy a PHP(mail) függvényt használja a e levélküldésre, vagy SMTP használatával szeretne levelet küldeni. Ebben az esetben az SMTP-t kell választani.

Az SMTP szerver az a szerver, ami a leveleket kiküldi. Ennek adatait a szolgáltatója meg tudja adni vagy megtalálható a szolgáltató honlapján.

A szükséges adatok:

SMTP host: a szerver címe, pl.: smtp.gmail.com
SMTP user: a smtp belépéshez szókséges név, ez a legtöbb esetben az e-mail címe pl.: [email protected]
SMTP jelszó: a címhez tartozó jelszó
SMTP port: 587-es port
SMTP tls: titkosítás bekapcsolása

FIGYELEM! Ha ön Gmail-t használ, akkor a Gmail-ben engedélyezni kell külső program hozzáférését az SMTP szerverhez.
Erről bővebb információ