Profi webáruház ingyen.
FIGYELEM!
Cégünk nem készít weboldalakat és webáruházakat, az itt található leírás, csak tájékoztató arról, hogy milyen ingyenes lehetőségek állnak rendelkezésére.
Webáruházak:
Ma már számos cég kínál saját fejlesztésű webáruházat, havi 3.500-25.000 Ft körüli összegért.
Természetesen kevesebb pénzért kevesebbet is kapunk, mind funkciók, mind elhelyezhető termékek számát nézve.
Noha a fenti összeg nem tűnik soknak, éves szinten mégiscsak átlagosan 60.000 – 300.000 Ft ba kerül egy ilyen megoldás, ami kezdő vállalkozások számára nem kevés kiadást jelent.
Ezek a rendszerek egyszerűek, és rögtön használatra készek.
Ugyanakkor egy ilyen rendszer esetében meg van kötve a kezünk, csak olyan fizetési rendszereket lehet alkalmazni, amit a cég hajlandó nekünk leprogramozni. Ugyanez igaz a kinézetre, ha mi más hová szeretnénk a gombot, vagy más színű gombot szeretnénk, akkor sok esetben kénytelenek leszünk fizetni, vagy megbarátkozni a jelenlegivel.
Egy bérlet webáruházat nem lehet átvinni másik céghez, ez csak azon a szerveren fog működni.
A szüneteltetésre sincs igen lehetőség, hiszen nem lehet lementeni.
A saját áruházzal ilyen gondok nincsennek. Itt tetszés szerint tud gombokat módosítani, stb..
Persze ha nem ért hozzá akkor itt is meg kell fizetni valakit aki ezt megcsinálja önnek, de nem kell engedélyt kérni, és nem kell elfogadnia az első árajánlatot sem!
Ha bármi miatt szüneteltetni kell a vállalkozását, akkor is elég csak az éves tárhely díjat kifizetni, ami lényegesen kisebb költség. De ha hossza időre kell felfüggeszteni, akkor pár kattintással készít egy biztonsági mentést a saját gépére. Igy még csak a tárhely költséget sem kell fizetnie.
És amikor újra munkába tud állni, akkor a biztonsági mentésből az oldalt újra üzembe lehet helyezni, és ott folytatja ahol abbahagyta. Ha akarja akkor akár másik szolgáltatóhoz is viheti a webáruházat.
Természetesen a saját webáruházzal több a munka, több odafigyelést igényel (főleg az elsődleges beállítások esetében)
De szerintem hosszútávon jobban jár vele az ember.
Sok emberben felmerül a kérdés egy ingyenes megoldás fel tudja e venni a versenyt a fizetős megoldásokkal. Nos erre a kérdésre egyértelműen IGEN a válasz. Sőt a legtöbb ingyenes program lényegesen többet tud a bérelhető áruházaknál.
Rögtön felmerül az emberekben a kérdés, hogy ha van egy ilyen ingyenes rendszer, akkor ki az aki a fizetőst választja ?
Természetesen azok választják a fizetős rendszert akik a lehető legkevesebbet akarják tölteni a web áruház kialakításával, beállítgatásokkal, akik a lehető legegyszerűbb rendszert szeretnék.
Akik csak fel akarják tölteni a termékeket és kész.
Az ingyenes rendszernek sok ember számára pont a nagy tudása az ami bonyolulttá teszi az indulást, mivel a menürendszere ezáltal lényegesen bonyolultabb.
Persze attól hogy a program képes akár súly és távolság szerint is szállítási költséget számítani, nem kötelező ezeket a funkciókat igénybe vennünk.
Legjobb ingyenes webáruház programok:
- Prestashop (ez is jó rendszer de kicsit erőforrás igényesebb mint az osCommerce, ez csak webáruház)
- Magento (nagyon erőforrás igényes, viszont állítólag nagyon profi)
- osCommerce (wordpress hez mi ezt ajánljuk jelenleg)
- OpenCart
- Virtuemart (joomla rendszer hez régen jó volt, de később nem, mostanában nem néztük. )
- stb…
Mit tud egy ilyen rendszer:
- korlátlan számú termékkategória
- korlátlan számú termék
- korlátlan számú áfa kulccsal tud dolgozni
- egy terméket több kategóriába is be lehet tenni egy kattintással
- egy termékhez több tulajdonság és ár rendelhető pl: fúrógép: 100W=5000Ft, 200W=6000Ft… vagy piros=1000Ft, kék=1200Ft… stb..
- raktárkészlet nyilvántartás
- be lehet állítani hogy egy termékből mennyi a minimálisan és maximálisan vásárolható mennyiség
- belehet állítani hogy egy termék mikor jelenjen meg a kínálatban
- meg lehet adni minden terméknél a várható kiszállítási időt
- meg lehet adnia termék méretét súlyát, a rendszer ebből ki tudja számolni a szállítási díjakat.
- A termékhez korlátlan mennyiségű képet lehet feltölteni a rendszer automatikusan elkészíti a kis képeket
- Meg lehet adni kapcsolódó termékeket, ezeket a termék adatlap alatt megjeleníti a rendszer
- A vásárlók értékelhetik a termékeket, és véleményt írhatnak
- CSV feltöltés, csoportos termékfeltöltés adatbázisból
- A megrendelésekről a rendszer levélben értesítést küld az üzemeltetőnek és a vásárlónak
- A rendelési állapot módosításáról (pl: feldolgozás alatt, postázva) értesítést tudunk küldeni
- többféle szállítási módot adhatunk meg ehez különböző árakat adhatunk
- többféle fizetési módot megadhatunk (a rendszer alapból sok külföldi banki modullal van felszerelve (már elérhető magyar banki modul is!)
- ajándékutalványok kuponkódok kezelése
- többféle vásárlói csoport létrehozása, ezeknek kedvezményeket állíthatunk be %-ban megadva
- több száz különböző ingyenes modul amivel tovább fejleszthetjük áruházunkat
- Multi shop (egy admin felületen több webáruházat is lehet kezelni)
Tényleg ingyen van?
Igen, az alap program teljesen ingyen van, és már ez is sokkal többet tud mint amire a legtöbb embernek bármikor is szüksége lehet.
Persze vannak fizetős kiegészítők, mint pl.: sablon fájlok amivel a boltunk kinézetét lehet tetszetősebbé tenni.
Vagy kicsit speciálisabb bővítmények amivel akár ingatlanos portállá varázsolhatjuk boltunkat.
Mire van még szükség:
– akaraterő
– kitartás
– domain név
– web tárhely
Az első kettőben nem nagyon tudunk segíteni.
A második kettőben igen.
Mint írtuk a webáruház akár teljesen ingyen is kihozható, és ez igaz a Domain névre is és a web tárhelyre is.
Pár cég cég kínál ingyenes web tárhelyet amik között találni jobbat is, és sajnos még több olyat amit az ellenségünknek sem ajánlanánk.
Az ingyenes tárhelyeket nagyon óvatosan kell kezelni, aki ez mellett dönt az nagyon figyelmesen olvassa el az apró betűs részeket is, mivel az ingyenesség korlátozásokkal jár.
Ez többnyire: méretkorlátot, látogató korlátot, sebesség korlátot jelent, valamint sok esetben nem készül biztonsági mentés.
Érdemes elgondolkozni megéri e az ingyenes tárhelyen kockáztatni, és egy szép napon arra ébredni, hogy a több hetes, hónapos munkánk elveszett, és mivel biztonsági másolat sem készült, esély sincs arra hogy vissza állítsák.
Ha nem szeretne ingyenes tárhellyel vesződni, és azon kockáztatni munkáját, örömmel állunk rendelkezésére, tárhelycsomagjainkat ide kattintva érheti el.
Domain nevet is lehet ingyenesen kapni, de ezek úgynevezett al-domain nevek. Amik egy felső szintű domain kiegészítéseként jön létre. Pl:azenoldalam.freedomain.com
Mi is biztosítunk hasonló ingyenes al-domain neveket. De ezeket inkább tesztelésre ajánljuk.
Ugyanis egy jó domain név már önmagában fél siker.
Gondolkunk csak bele, hogy mekkora karriert futott volna be a facebook.com weboldal, ha ilyesmi címmel kezdik el hirdetni a weboldalt: www.facebook.freedomain.com
Valószínű a legtöbben nem hallottunk volna róla.
Szóval a domain néven sem érdemes spórolni.
És ha már domain név vásárláson gondolkozunk, pár jó tanács:
– A domain végződésnek lehetőleg olyat válaszunk ami a vevőkörrel összefügg. Azaz, ha a Magyarországi lakosság a célközönségünk akkor próbáljunk meg .hu végződést választani.
Ha USA akkor .com, ha Románia akkor .ro és igy tovább.
Ez elsősorban a keresők miatt fontos, mivel a .hu végződést egyértelműen Magyarországhoz rendelik hozzá a keresők, igy ha egy magyar ember keres, annak elsősorban ilyen találatokat jelenít meg.
Persze .com végződéssel is szerepelhetünk a magyar találatok között.
– Fontos hogy jól válaszunk domain nevet. Ami lehetőleg utaljon a termékvonalra, például: best-klima.xy, morzsikutyatap.xy
Lehetőleg rövid könnyen megjegyezhető legyen, senki nem fog megjegyezni és begépelni egy ilyen domain nevet: morzsi-kutya-macska-eledel-shop.hu
Aki ilyen domain nevet választ rögtön elbukta a vásárlások 30% át!
Azok akik biztosra akarnak menni, több domain név alól is elérhetővé teszik a web áruházukat.
Egy példával szeretnék élni. Egy ügyfélnél jártam megbeszélésen akik egy jó nagy telephelyen üzemeltek, rajta több raktárépültet.
A lényeg, hogy nem egy pici cégről van szó. A termékvonal most mindegy, az egyszerűség kedvéért legyen jégkrém.
Megbeszéltünk már 2-3 Domain nevet amire biztos szükségük volt. pl: jegkremnagyker.hu, jegkrem-kiszalitas.hu, stb….
Ekkor mondtam nekik, hogy szerintem ezeknek az ékezetes verziója is kellene. Az ügyvezető erre nekiállt gondolkozni, és az informatikust kérdezgette, hogy szerinte mi legyen.
Látszott rajta, hogy tanácstalan, és valószínű azt gondolta, hogy azért mondom ezt neki, hogy a számlán minél nagyobb végösszeg szerepeljen. (nem mintha pár domain név hatalmas költséget jelentene)
Erre én közbevágtam.
Mondtam, hogy higgye el nem az a célom, hogy mimnél több domain nevet sózzak rá az ügyfélre.
Első körben azt gondolja végig mi lesz akkor ha a konkurenciája regisztráltatja be az ékezetes verziókat. : jégkrémnagyker.hu és a jégkrém-kiszálítas.hu Domain neveket?
Lehet hogy milliókat beleölnek a reklámba, és az emberek fejébe meg is marad ez a név hogy jegkremnagyker.hu
Miért fontos az ékezetes verzió is?
A legtöbb ember megszokásból gépel, és 70% a ékezettel fogja beírni a keresőbe. Ha erre a konkurencia oldala jön be első helyen mivel az relevánsabb találatnak számít, akkor duplán rosszul jártunk, egyfelől feleslegesen dobtunk ki az ablakon egy csomó pénzt reklámra, másfelől pedig a konkurenciát erősítettük vele, az elbukott pénzt pedig már csak hab a tortán.
Mindez pár ezer forint elköltésével megspórolható lett volna. Ami ráadásul költségként elszámolható.
Azok akik biztosra akarnak menni, ezen kívül még a .eu, .com végződéseket is lefoglalják, hogy a konkurenciának mimnél kevesebb esélyt adjanak.
Fontos még, hogy az ékezetes verzió, csak másodlagos névnek tekintsük, mivel az ékezetes verzióval nem lehet levelezni, és külföldiek nem is tudják begépelni, hiszen a legtöbb országban nincsenek ékezetes karakterek a billentyűzeten.
A legtöbb embert aki még nem nyitott internetes áruházat a következő kérdések érdeklik, mennyit lehet vele keresni, megéri e, mennyire bonyolult kezelni egy ilyen programot, és hogy képes lesz e mindezt létrehozni.
Nos azt hogy mennyit lehet vele keresni nehéz megválaszolni, sokmindentöl függ, mit árul, milyen áron adja, reklámozza e az oldalt stb….
amit javasolni tudunk, nézzen szét a neten, hasonló termékek után kutatva mint amiket ön árulna. A konkurencia mennyiért adja? Őn tudja e a termékeket hasonló áron adni. Nem feltétlen kell olcsóbban adni, a lényeg ne legyen köztük hatalmas eltérés, a vásárlók egyáltalán nem biztos hogy a legolcsóbb helyen fognak vásárolni. nagyon fontos hogy minőségi áruházat készítsünk mert a vásárlónak el kell nyerni a bizalmát.
Figyelembe kell venni hogy egy internetes áruháznak is van felfutási ideje, vagyis ne várjuk azt hogy a nyitás napján dől a pénz. Ezt is reklámoznunk kell, és meg kell várnunk amíg a keresők beindexelik az oldalunkat.
A bevételekről annyit hogy cégünk egyik tulajdonosának webáruháza, az első évben, ahol kevésbé ismert minőségi termékeket forgalmaz, havonta átlagosan 45 vásárlás történt, ezzel a havi átlag forgalom meghaladta a 500.000 forintot.
Mindez nem tűnik soknak, de ha azt nézzük hogy a vásárlók az ország minden szegletéből rendeltek, és amúgy internetes áruház nélkül, ezek az emberek szinte biztos hogy soha nem vásároltak volna nálunk, azt kell mondani, megérte.
Mennyire bonyolult a kezelése?
A webáruház egy könnyen átlátható magyar nyelvű adminisztrációs felületről kezelhető (igény szerint többféle nyelv is telepíthető)
Kezelése semmilyen programozói tudást nem igényel, ha ön alapszinten elboldogul a Word vagy az Excel programokkal akkor ez sem fog gondot okozni.
A Webáruház előnyei:
A webáruház plusz profitot hoz!
A webáruház kitűnően kiegésziti valamely cég, vállalkozás üzletvitelét. Minden egyes üzlet, mely megköttetik, legyen az a legkisebb tételű vásárlás, vagy igazán nagytételű tranzakció, plusz bevételt jelent az interneten kívüli üzletvitelhez képest.
Távoli érdeklődőket ér el, akiket más módszerekkel nem lehet megszólítani.
A potenciális vásárlók az internet révén földrajzilag távoli városokból, helyekről szemlélhetik meg a kínálatot és bizalmukat megnyerve további nyereséget hoznak vásárlásaikkal. Az internet segítségével olyan széles érdeklődő réteg szólítható meg, mely semmilyen más módon nem elérhető. Olyan embereknek lehet értékesíteni, akik másként nem jönnének el a boltokba, nem szereznének tudomást a kínálatról.
Az esetleg szűk helyi piacokat kiszélesíti.
Amennyiben szűknek ítélhető a hazai piac, úgy idegennyelvű verziókkal megcélozható az egész világ! Gondolja meg, hogy a webáruház nem csak Magyarország területéről látható, hanem az internet bármely számítógépéről elérhető! Teljesen mindegy, hogy az adott gép a föld mely pontján üzemel.
Kezelése nem igényel informatikai ismereteket.
A webáruház kezelése nem igényel mély számítástechnikai ismereteteket. Az információk egy internetkapcsolat segítségével a nap bármely szakában bővíthetők, módosíthatók. Még csak szakember sem kell hozzá: tulajdonosa a menedzserprogram segítségével irodájából vagy akár otthonából sajátkezűleg alakíthatja a kínálatot.
Éjjel nappal működik.
A webáruházrendszert számítógépek működtetik éjjel nappal. Mivel az interneten nincs záróra, úgy a potenciális érdeklődők a nap bármely szakában megtekinthetik a bolt kínálatát. Nem számít, hogy délután van-e, vagy hajnal, a webáruház ugyanúgy működik, végzi a dolgát.
Költségigénye elenyésző. Nem kell új raktárakat kialakítani, nem kell új személyzet. Nincs eladó, nincs új pénztáros, nem kell új bolthelységet kialakítani vagy vásárolni. Előnyös havidíjért cserébe gépek, rendszerek működnek, melyek nem fáradnak el és nem kérnek szabadságot, nem lopnak öntől.