Email küldésnél előforduló hibaüzenetek

 

Sikertelen levélküldésnél majdnem minden esetben kap egy válaszlevelet a feladó.
A visszapattanó e-mailnél a sikertelenség oka a "The mail system" utáni sorban található.

A leggyakoribb hibák, és magyarázatuk.

"Connection timed out", "lost connection": A címzett szervere timeoutol. Ha újraküldi a levelelet, valószínűleg elmennek.
"This message was blocked because its content": Levél a tartalma alapján lett blokkolva. A levelet át kell fogalmazni, túl sok olyan elem fordul elő benne ami SPAM üzenetekre jelemzőek. Esetleg a csatolmánnyal lehet gond.
"Quota exceeded": Megtelt postafiók.
"Recipient address does not exist": Nincs ilyen címzett.
"Host not found": Nincs ilyen domain név.
"Poor Reputation", "SenderBase Reputation": A címzett olyan spam listát használ, ahonnan nem lehet kérni az eltávolítást.

 

 

 

Szerverek fobb üzenetei
Hiba üzenet
SMTP/ESMTP leírásuk
211
Rendszer status, vagy rendszer szintü help válasz üzenet
214
Segítség üzenet (Információ hogyan is kell fogadni a leveleket, csak élõ ember számára értelmezhetõüzenet)
220
Szolgáltatás élõ, további parancsok megadása lehetséges
221
Szolgáltatás lekapcsolta a kommunikációt
250
Parancs elfogadva, sikeresen elvégezve
251
Ügyfél nem lokális továbbításra kerül
354
Kezdje meg az e-mail beírását, “.”-al végezhet.
421
Szolgáltatás nem elérhetõ
450
A kért feladata nem végezhetõ el, a fiók nem elérhetõ
451
A kért feladat nem végezhetõ el, valamilyen probléma áll fent
452
A kért feladat nem végezhetõ el, megtelt a háttértároló.
500
A parancs nem felismerhetõ, valószínuleg elgépelés történt
(pl: túl hosszú parancs lett megadva)
501
Elgépelés, a paraméterekben, vagy az argomentumokban
502
Parancs nem alkalmazható
503
Parancsok sorrendje nem megfelelo
504
Parancs ezen paramétere nem alkalmazható
550
A kért feladat nem végezhetõ el, a fiók nem elérheto
(pl: nem létezõ fiók, hozzáférés megtagadva)
551
Ügyfél nem lokális; próbálja:
552
A kért feladat elvégzése közben hiba lépett fel(Megtelt a háttértároló)
553
A kért feladat nem végezhetõ el, fióknév nem megfelelõ
554
Továbbítási hiba…

 

SMTP szerverek üzenetei további 3 csoportba sorolhatóak.

2.XXX.XXX Sikeres parancs:

A szerver a parancsot elfogadta, esetleg az „al” pontok változtatásokra hívhatják fel a figyelmet ahhoz, hogy sikeres legyen a küldés.

4.XXX.XXX Pillanatnyi hiba:

Valamilyen olyan pillanatnyi szerver hiba, vagy DNS probléma okozza a hibát mely kicsit késõbb próbálva valószínûleg nem fog fent állni, esetleg domain szintû elgépelés történt…

5.XXX.XXX „Makacs” hiba:

Ezek olyan hibák melyek az e-mail újraküldésével sem oldhatóak meg.
Nagyvalószínûséggel változtatni kell valamit vagy az e-mailen, vagy a cél szerveren.


 

 

Egyes Osztályok külön-külön való tárgyalása:

X.1.XXX:

Feladó vagy címzett e-mail címével van valami probléma.
Általában valamely e-mail cím elgépelésérõl van szó, mely kijavítása után az e-mail elküldõdik.

X.2.XXX:

Ezen DSN (Delivery Status Notification) a címzett e-mail fiókjával kapcsolatos, javítani a szerver oldalon lehet a hibát, általában.

X.3.XXX:

Hiba a fogadó szerver oldalán, javítani a szerver üzemeltetõje tudja a hibát.
Természetesen ez jelentheti akár azt is, hogy létre kell hozni az adott e-mail címet… de pl. ilyenkor társul hozzá egy X.1.X es hibaüzenet is…

X.4.XXX:

Hálózati vagy routing problémák, esetleg könyvtár szolgáltatás problémák…

X.5.XXX:

Üzent továbbítási protokoll hiba, mely lehet valamely szerver konfiguráció okából, de akár csatlakozási okokból is.

X.6.XXX:

Az üzenet tartalmaz hibát, hibás csatolmányt.
Javítható ügyfél oldalon és szerver oldalon is, ugyanis ügyfél oldalon is korlátozható a küldendõ file típusa pl.

X.7.XXX:

Biztonsági szabályok megszegése esetén visszakapott hibakód…


 

 

További bontás al-osztályokra:



X.0.0: Ez az egyetlen hiba üzenet melybõl csak az deríthetõ ki, hogy melyik osztályba tartozik a hiba…

a) E-mail címmel kapcsolatos hiba üzenetek:

X.1.0: A cím ami az üzenetben meg lett adva okozza a hiba üzenetet

X.1.1: A címzett fiókja, e-mail címe nem létezik a megadott szerveztnél (@ elõtti rész nem megfelelõ)
Csak „Makacs” hibák esetén jelentkezik.

X.1.2: A megadott „szolgáltató” nem létezik (@-utáni rész nem megfelelõ)

X.1.3: A megadott e-mail címben valahol hiba van…

X.1.4: A megadott e-mail cím több fiókhoz is hozzátartozik a szerveren.

X.1.5: A címzett fiókja élõ (Kézbesítési riportok esetén hasznos)

X.1.6: A címzett fiókja valaha létezett, de már nem elérhetõ a szerveren

X.1.7: A címzett címe nem megfelelõ, az e-mail cím bármely részében lehet hiba.

X.1.8: Az e-mail cím domain része nem megfelelo (@-utáni rész) (Nincs reverse mondjuk)

b) Konkrétan e-mail fiókkal kapcsolatos hiba üzenetek::

X.2.0: Annyi információt tudunk csak, hogy a fiókkal van valami probléma. (A fiók létezik)

X.2.1: A fiók él de nem fogad leveleket, ez lehet általános hiba de akár pillanatnyi is… (Korlátozás)

X.2.2: Fiók megtelt: Túllépte az ügyfél a megengedett e-mail tárhelyet…

X.2.3: Üzete hossza túllépte a megengedett hosszt.

X.2.4: A fiók egy levelezési lista fiókja, mely nem volt tovább terjeszthetõ…

c)Fogadó szerverrel kapcsolatos hibaüzenetek:

X.3.0: A címzett szervere elfogadja az e-maileket, de valami probléma van vele…

X.3.1: A mail-server háttértárolója megtelt.

X.3.2: A szerver melyiken a címzett fiókja van nem fogad leveleket (éppen újraindítás alatt van, esetleg túlterhelt)

X.3.3: Az e-mail által „használt” metódusok elvégzésére a rendszer nem alkalmas.

X.3.4: Az üzenet mérete meghaladja a rendszerben küldhetõ maximális méretet.

X.3.5: A rendszer nincs a küldött üzenet elfogadására konfigurálva.

d) Hálózati esetleg routing problémák:

X.4.0: Hálózati, routing probléma kategóriájába tartozó hiba, de pontosan nem behatárolható.

X.4.1: A címzett szervere nem fogadja a kapcsolatokat, túlterhelt, vagy tényleg nem fogad levelezés irányú kapcsolatokat

X.4.2: A címzett kiszolgálójával a csatlakozás létrejött, de valamilyen hiba folytán nem lehetett befejezni a megkezdett metódusokat, esetleg time out, vagy egyéb probléma miatt.

X.4.3: Az e-mailt nem lehetett a megadott címzettek felé továbbítani, mert a „Könyvtár Szolgáltatás” nem volt elérhetõ (leggyakrabban DNS hiba)

X.4.4: Nem lehetett az útvonalat meghatározni. (Pl: dns lekérdezés csak SOA rekordot adott vissza)

X.4.5: A szerver nem volt képes az e-mail továbbítására, mert túl nagy volt a queue
(A várakozási sor nagysága meghaladta a maximumot)

X.4.6: Az üzenet útvonal hiba miatt nem továbbítható, túl sokszor lett továbbítva, esetleg saját magára van irányítva az e-mail cím.

X.4.7: Az e-mail továbbítási ideje lejárt,( minden szerveren be van állítva egy idõ mely idõn belül az e-mailt tovább kell adni, ha ez letelik ezt a hibaüzenetet kapja az ügyfél)

d) Továbbítási protokoll hiba:

X.5.0: Nem behatárolható hogy pontosan milyen továbbítási protokoll hiba lépett fel.

X.5.1: A parancs nem támogatott

X.5.2: A Parancs vagy elgépelt, vagy nem felismerhetõ.

X.5.3: Túl sok címzett

X.5.4: Nem elfogadható argumentumok

X.5.5: Rossz protokoll verzió

e) Üzenet tartalma hibás:

X.6.0: Nem behatárolható, hogy milyen hibát tartalmaz az üzenet.

X.6.1 Vagy a protokoll vagy a továbbításra beállított fogadó rendszer nem megfelelõ.

X.6.2: Az üzenet tartalma nem megfelelõ,
(Spam szûrés esetén, ilyen mehet ki ha nem megfelelõ szót, kifejezést tartalmaz a levél)

X.6.3: A továbbítandó e-mail 8-bit-es, de a fogadó szerver csak 7-bit en fogadja el…
(A mail szervernek át kéne ezt forgatni)

X.6.4: Az üzenet sikeresen továbbításra kerül, de az üzenet egy része elveszett…(csatolt állomány pl)

X.6.5: Kapcsolat felvétel nem volt sikeres

f) Biztonsági szabályok megsértése esetén kapható hiba üzenetek:

X.7.0: A levél valamilyen biztonsági szerver beállítást sért, de nem tudni milyet.

X.7.1: A levél továbbítására nincs lehetõség, vagy jogosultsági probléma, vagy az üzenet lett visszautasítva.

X.7.2: Nincs joga az adott levelezõlistára e-mailt küldeni.

X.7.3: Biztonságos levélküldésre van szükség, de nem volt rá lehetõség

X.7.4: Az üzenet Biztonságos jelszó hitelesítéssel küldõdött, de ezen hitelesítés nem alkalmazható a szerveren.

X.7.5: Titkosítási probléma

X.7.6: Titkosítási forma nem támogatott.

X.7.7: A küldött e-mail nem elfogadható, mert hamisított!

 



Értelmezés...

Elõzõekben tárgyalt hiba üzenetek össze olvasásával, könnyen behatárolható, hogy felhasználó oldalon, vagy szerver oldalon van a hiba.

Lássunk egy példát:

----- The following addresses had permanent fatal errors -----
<gyovi@axelero.hu >
(reason: 550 5.1.6 Recipient no longer on server: gyovi@axelero.hu)

Aki tud angolul annak egyszerû értelmezni, de nézzük a megadott adatok alapján az elemzést:

550 - A kért feladat nem elvégezhetõ
5.1.6 -
5.X.X – valamilyen “Makacs” hiba
X.1.X – e-mail címmel kapcsolatos hiba
X.1.6 – Az ügyfél e-mail címe már nem elérhetõ a megadott szervezetnél


550 5.1.6 –A kért feladat nem elvégezhetõ, mert egy„Makacs” hibával találkoztunk, mely abban teljesül ki, hogy a címzett e-mail címe már nem elérhetõ az adott szervezetnél!

 

  • 0 A felhasználók hasznosnak találták ezt
Hasznosnak találta ezt a választ?

Kapcsolódó cikkek

Hogy lehet elérni a webmail felületet?

A webmail felületet háromféle módon lehet elérni.1: webdigital.hu oldalon bejelentkezve...

Mi az email alias?

Egy másodlagos email cím, fedőnév. Segítségével lehetőség nyílik arra, hogy egy adott email...

e-mail üzenet továbbítása másik email címre

Email fiókok átirányításara kétféle lehetőség létezik.1: Levelek átírásnyitása egy másik címre,...

Email fiókok költöztetése.

Az email fiókok költöztetése viszonylag egyszerű feladat.Első lépésként a cpanel hozzunk létre...

Levélküldés felfüggesztve: "Domain has exceeded the maximum defers and failures per hour..."

A levélszemét (SPAM) megállítása érdekében rendszerünk folyamatosan monitorozza a kiküldött és...