Email küldésnél előforduló hibaüzenetek

 

Sikertelen levélküldésnél majdnem minden esetben kap egy válaszlevelet a feladó.
A visszapattanó e-mailnél a sikertelenség oka a "The mail system" utáni sorban található.

A leggyakoribb hibák, és magyarázatuk.

"Connection timed out", "lost connection": A címzett szervere timeoutol. Ha újraküldi a levelelet, valószínűleg elmennek.
"This message was blocked because its content": Levél a tartalma alapján lett blokkolva. A levelet át kell fogalmazni, túl sok olyan elem fordul elő benne ami SPAM üzenetekre jelemzőek. Esetleg a csatolmánnyal lehet gond.
"Quota exceeded": Megtelt postafiók.
"Recipient address does not exist": Nincs ilyen címzett.
"Host not found": Nincs ilyen domain név.
"Poor Reputation", "SenderBase Reputation": A címzett olyan spam listát használ, ahonnan nem lehet kérni az eltávolítást.

 

 

 

Szerverek fobb üzenetei
Hiba üzenet
SMTP/ESMTP leírásuk
211
Rendszer status, vagy rendszer szintü help válasz üzenet
214
Segítség üzenet (Információ hogyan is kell fogadni a leveleket, csak élõ ember számára értelmezhetõüzenet)
220
Szolgáltatás élõ, további parancsok megadása lehetséges
221
Szolgáltatás lekapcsolta a kommunikációt
250
Parancs elfogadva, sikeresen elvégezve
251
Ügyfél nem lokális továbbításra kerül
354
Kezdje meg az e-mail beírását, “.”-al végezhet.
421
Szolgáltatás nem elérhetõ
450
A kért feladata nem végezhetõ el, a fiók nem elérhetõ
451
A kért feladat nem végezhetõ el, valamilyen probléma áll fent
452
A kért feladat nem végezhetõ el, megtelt a háttértároló.
500
A parancs nem felismerhetõ, valószínuleg elgépelés történt
(pl: túl hosszú parancs lett megadva)
501
Elgépelés, a paraméterekben, vagy az argomentumokban
502
Parancs nem alkalmazható
503
Parancsok sorrendje nem megfelelo
504
Parancs ezen paramétere nem alkalmazható
550
A kért feladat nem végezhetõ el, a fiók nem elérheto
(pl: nem létezõ fiók, hozzáférés megtagadva)
551
Ügyfél nem lokális; próbálja:
552
A kért feladat elvégzése közben hiba lépett fel(Megtelt a háttértároló)
553
A kért feladat nem végezhetõ el, fióknév nem megfelelõ
554
Továbbítási hiba…

 

SMTP szerverek üzenetei további 3 csoportba sorolhatóak.

2.XXX.XXX Sikeres parancs:

A szerver a parancsot elfogadta, esetleg az „al” pontok változtatásokra hívhatják fel a figyelmet ahhoz, hogy sikeres legyen a küldés.

4.XXX.XXX Pillanatnyi hiba:

Valamilyen olyan pillanatnyi szerver hiba, vagy DNS probléma okozza a hibát mely kicsit késõbb próbálva valószínûleg nem fog fent állni, esetleg domain szintû elgépelés történt…

5.XXX.XXX „Makacs” hiba:

Ezek olyan hibák melyek az e-mail újraküldésével sem oldhatóak meg.
Nagyvalószínûséggel változtatni kell valamit vagy az e-mailen, vagy a cél szerveren.


 

 

Egyes Osztályok külön-külön való tárgyalása:

X.1.XXX:

Feladó vagy címzett e-mail címével van valami probléma.
Általában valamely e-mail cím elgépelésérõl van szó, mely kijavítása után az e-mail elküldõdik.

X.2.XXX:

Ezen DSN (Delivery Status Notification) a címzett e-mail fiókjával kapcsolatos, javítani a szerver oldalon lehet a hibát, általában.

X.3.XXX:

Hiba a fogadó szerver oldalán, javítani a szerver üzemeltetõje tudja a hibát.
Természetesen ez jelentheti akár azt is, hogy létre kell hozni az adott e-mail címet… de pl. ilyenkor társul hozzá egy X.1.X es hibaüzenet is…

X.4.XXX:

Hálózati vagy routing problémák, esetleg könyvtár szolgáltatás problémák…

X.5.XXX:

Üzent továbbítási protokoll hiba, mely lehet valamely szerver konfiguráció okából, de akár csatlakozási okokból is.

X.6.XXX:

Az üzenet tartalmaz hibát, hibás csatolmányt.
Javítható ügyfél oldalon és szerver oldalon is, ugyanis ügyfél oldalon is korlátozható a küldendõ file típusa pl.

X.7.XXX:

Biztonsági szabályok megszegése esetén visszakapott hibakód…


 

 

További bontás al-osztályokra:



X.0.0: Ez az egyetlen hiba üzenet melybõl csak az deríthetõ ki, hogy melyik osztályba tartozik a hiba…

a) E-mail címmel kapcsolatos hiba üzenetek:

X.1.0: A cím ami az üzenetben meg lett adva okozza a hiba üzenetet

X.1.1: A címzett fiókja, e-mail címe nem létezik a megadott szerveztnél (@ elõtti rész nem megfelelõ)
Csak „Makacs” hibák esetén jelentkezik.

X.1.2: A megadott „szolgáltató” nem létezik (@-utáni rész nem megfelelõ)

X.1.3: A megadott e-mail címben valahol hiba van…

X.1.4: A megadott e-mail cím több fiókhoz is hozzátartozik a szerveren.

X.1.5: A címzett fiókja élõ (Kézbesítési riportok esetén hasznos)

X.1.6: A címzett fiókja valaha létezett, de már nem elérhetõ a szerveren

X.1.7: A címzett címe nem megfelelõ, az e-mail cím bármely részében lehet hiba.

X.1.8: Az e-mail cím domain része nem megfelelo (@-utáni rész) (Nincs reverse mondjuk)

b) Konkrétan e-mail fiókkal kapcsolatos hiba üzenetek::

X.2.0: Annyi információt tudunk csak, hogy a fiókkal van valami probléma. (A fiók létezik)

X.2.1: A fiók él de nem fogad leveleket, ez lehet általános hiba de akár pillanatnyi is… (Korlátozás)

X.2.2: Fiók megtelt: Túllépte az ügyfél a megengedett e-mail tárhelyet…

X.2.3: Üzete hossza túllépte a megengedett hosszt.

X.2.4: A fiók egy levelezési lista fiókja, mely nem volt tovább terjeszthetõ…

c)Fogadó szerverrel kapcsolatos hibaüzenetek:

X.3.0: A címzett szervere elfogadja az e-maileket, de valami probléma van vele…

X.3.1: A mail-server háttértárolója megtelt.

X.3.2: A szerver melyiken a címzett fiókja van nem fogad leveleket (éppen újraindítás alatt van, esetleg túlterhelt)

X.3.3: Az e-mail által „használt” metódusok elvégzésére a rendszer nem alkalmas.

X.3.4: Az üzenet mérete meghaladja a rendszerben küldhetõ maximális méretet.

X.3.5: A rendszer nincs a küldött üzenet elfogadására konfigurálva.

d) Hálózati esetleg routing problémák:

X.4.0: Hálózati, routing probléma kategóriájába tartozó hiba, de pontosan nem behatárolható.

X.4.1: A címzett szervere nem fogadja a kapcsolatokat, túlterhelt, vagy tényleg nem fogad levelezés irányú kapcsolatokat

X.4.2: A címzett kiszolgálójával a csatlakozás létrejött, de valamilyen hiba folytán nem lehetett befejezni a megkezdett metódusokat, esetleg time out, vagy egyéb probléma miatt.

X.4.3: Az e-mailt nem lehetett a megadott címzettek felé továbbítani, mert a „Könyvtár Szolgáltatás” nem volt elérhetõ (leggyakrabban DNS hiba)

X.4.4: Nem lehetett az útvonalat meghatározni. (Pl: dns lekérdezés csak SOA rekordot adott vissza)

X.4.5: A szerver nem volt képes az e-mail továbbítására, mert túl nagy volt a queue
(A várakozási sor nagysága meghaladta a maximumot)

X.4.6: Az üzenet útvonal hiba miatt nem továbbítható, túl sokszor lett továbbítva, esetleg saját magára van irányítva az e-mail cím.

X.4.7: Az e-mail továbbítási ideje lejárt,( minden szerveren be van állítva egy idõ mely idõn belül az e-mailt tovább kell adni, ha ez letelik ezt a hibaüzenetet kapja az ügyfél)

d) Továbbítási protokoll hiba:

X.5.0: Nem behatárolható hogy pontosan milyen továbbítási protokoll hiba lépett fel.

X.5.1: A parancs nem támogatott

X.5.2: A Parancs vagy elgépelt, vagy nem felismerhetõ.

X.5.3: Túl sok címzett

X.5.4: Nem elfogadható argumentumok

X.5.5: Rossz protokoll verzió

e) Üzenet tartalma hibás:

X.6.0: Nem behatárolható, hogy milyen hibát tartalmaz az üzenet.

X.6.1 Vagy a protokoll vagy a továbbításra beállított fogadó rendszer nem megfelelõ.

X.6.2: Az üzenet tartalma nem megfelelõ,
(Spam szûrés esetén, ilyen mehet ki ha nem megfelelõ szót, kifejezést tartalmaz a levél)

X.6.3: A továbbítandó e-mail 8-bit-es, de a fogadó szerver csak 7-bit en fogadja el…
(A mail szervernek át kéne ezt forgatni)

X.6.4: Az üzenet sikeresen továbbításra kerül, de az üzenet egy része elveszett…(csatolt állomány pl)

X.6.5: Kapcsolat felvétel nem volt sikeres

f) Biztonsági szabályok megsértése esetén kapható hiba üzenetek:

X.7.0: A levél valamilyen biztonsági szerver beállítást sért, de nem tudni milyet.

X.7.1: A levél továbbítására nincs lehetõség, vagy jogosultsági probléma, vagy az üzenet lett visszautasítva.

X.7.2: Nincs joga az adott levelezõlistára e-mailt küldeni.

X.7.3: Biztonságos levélküldésre van szükség, de nem volt rá lehetõség

X.7.4: Az üzenet Biztonságos jelszó hitelesítéssel küldõdött, de ezen hitelesítés nem alkalmazható a szerveren.

X.7.5: Titkosítási probléma

X.7.6: Titkosítási forma nem támogatott.

X.7.7: A küldött e-mail nem elfogadható, mert hamisított!

 



Értelmezés...

Elõzõekben tárgyalt hiba üzenetek össze olvasásával, könnyen behatárolható, hogy felhasználó oldalon, vagy szerver oldalon van a hiba.

Lássunk egy példát:

----- The following addresses had permanent fatal errors -----
<gyovi@axelero.hu >
(reason: 550 5.1.6 Recipient no longer on server: gyovi@axelero.hu)

Aki tud angolul annak egyszerû értelmezni, de nézzük a megadott adatok alapján az elemzést:

550 - A kért feladat nem elvégezhetõ
5.1.6 -
5.X.X – valamilyen “Makacs” hiba
X.1.X – e-mail címmel kapcsolatos hiba
X.1.6 – Az ügyfél e-mail címe már nem elérhetõ a megadott szervezetnél


550 5.1.6 –A kért feladat nem elvégezhetõ, mert egy„Makacs” hibával találkoztunk, mely abban teljesül ki, hogy a címzett e-mail címe már nem elérhetõ az adott szervezetnél!

 

  • 1 A felhasználók hasznosnak találták ezt
Hasznosnak találta ezt a választ?

Kapcsolódó cikkek

A levél hibaüzenettel jött vissza. Mi lehet a gond?

  A visszapattanó e-mailben mindig benne van a küldés sikertelenségének az oka. Ezt a levél...

Mi az a catch-all?

A catch-all, más néven gyűjtőcím arra szolgál, hogy egy adott domain alá érkező összes hibás vagy...

Levelezőlisták

"A levelezőlista elsődleges célja az információcsere megkönnyítése nagy taglétszámú, egy adott...

Hogyan tudok email címet létrehozni?

  Ahhoz, hogy egy emailcímet létre tudjon hozni, a domain nevet fel kell vennie a kiegészítő...

Az elektronikus hirdetésküldés jogszabályai

Fontos, hogy amennyiben hírlevelet szeretne küldeni rendszerünkből, azt a jogszabályok...

Powered by WHMCompleteSolution