Hogyan tudok kapcsolattartót / al-fiókot felvenni az ügyfélkapun?

Mi haszna van az al fióknak?

Az al-fiók több célra is szolgál, elsődleges feladata a kapcsolattartás, adminisztráció. 
Azaz például létrehozhat egy al-fiókot a könyvelője vagy pénzügyes kollégája számára, az ő részére beállíthatja, hogy kapjon értesítést a kiállított díjbekérőkről és a számlákról.
Sőt azt is beállíthatja, hogy az ügyfélkapun is be tudjanak jelentkezni, és hozzáférjenek a díjbekérőkhöz és a számlákhoz. 
(az Al-fiók nem kapja meg emailban a számlát, csak értesítést kap a számla kiállításáról)

Az adminisztrációra akkor lehet szükség, ha a weboldalait nem saját maga tartja karban, hanem egy alkalmazott, vagy külsős ember.
Ebben az esetben nem kell a teljes fiókhoz hozzáférést adnia, elég csak a domain nevek és a szolgáltatások kezelését engedélyezni számára.
Levelezésnél is csak az ezekhez tartozó értesítéseket kell beállítani a részére.

Van egy harmadik, ritkábban használt eset is amikor szükség lehet al-fiókra. Ez pedig amikor a saját fiókunkból szeretnénk domain nevet rendelni úgy, hogy a számla kiállítása a mi nevünkre (cégnevünkre), fog megtörténni. 
Viszont a domain név bejegyzése (tulajdon joga) az al-fiók tulajdonosának a nevére fog megtörténni. 
Ez a funkció jelenleg csak külföldi domain végződések esetén érhető el. A domain megrendelés végén kell kiválasztani a domain tulajdonost, a megadott kapcsolattartók közül. (ott is meg lehet adni) 


A Fiókjába bejelentkezve. (csak az elsődlegesen megadott emailcímmel), a kezdőoldalon a bal oldali menüsávban kattintson a +Új kapcsolattartó /al fiók  gombra.


A következő oldalon pár személyes adatot kell megadni.
Fontos, hogy az emailcímnek egyedinek kell lennie, mivel az email cím egyben a felhasználónév is. (Ha már létezik ilyen emailcím a rendszerben, gmail fiókoknál egy trükkel ki lehet játszani, lásd a leírás végén)



Nem kötelező minden adatot kitölteni, de a Név, Cégnév, emailcím mezőket érdemes megadni.
Ezután jelöljük be  "Al-fiók létrehozása ügyféladmin hozzáféréssel", itt válaszuk ki, hogy kollégánk mihez férjen hozzá. 
Ez az opció szükséges ahhoz, hogy a kolléga a webdigital.hu oldalra be tudjon lépni.

Pénzügyes részére a számlák letöltéséhez, elég a  Számlák megtekintése és fizetése + Egyszerű bejelentkezés végrehajtása menüt kipipálni.   

Webes kollégának pedig többnyire elég a Tárhelyek és egyéb szolgáltatások, Domain beállítások, Domainek megtekintése, Támogatási jegyek kezelése,  Egyszerű bejelentkezés végrehajtása és esetleg a Új rendelés, bővítés, lemondás kezelése.

Adjunk meg egy jelszót.

A lap alján pedig beállíthatjuk, hogy miről kapjon emailban értesítést.
A számlázási e-mail értesítést érdemes bepipálni, hogy tudja ha díjbekérő, vagy számla került kiállításra, illetve 
Webes kolléga részére:  Általános e-mail, Termék e-mail, Domain e-mail, Támogatás e-mail 



Amennyiben egy embert több fiókhoz is kapcsolattartóként kellene felvenni, ezt is meg lehet oldani, de ezt csak Gmail-os email címmel lehet kivitelezni. (gyakori, hogy egy webes ember több ügyfél fiókját is karbantartja) 
Tegyük fel, hogy az eredeti emailcíme: webes-ember@gmail.com, ha ez a cím már szerepel a rendszerben, úgy vegyük fel, hogy a webes-ember és a @ közé beillesztünk egy + jelet, és utána írunk még valamit.
pl.:  webes-ember+1@gmail.com,  vagy  webes-ember+xykft@gmail.com.   Ezek a címek mind az eredeti fiók alias (ugyanaz más néven) címeiként működnek. Azaz ugyanúgy megkapja az email értesítéseket a fiókjába.
Bejelentkezéshez az alias címet kell használnia.

 

  • 0 A felhasználók hasznosnak találták ezt
Hasznosnak találta ezt a választ?