Milyen végződésű domain nevet válasszak ?

A domain név végződésnek nincs olyan nagy jelentősége, elvégre az emberek a kereső alapján meg fogják találni bármilyen végződést is kap a weboldal.
De azért egy pici különbség mégiscsak van köztük.

 
Elsősorban mindig olyan végződést kell választani, ami a célközönségnek leginkább megfelelő.
Ha Magyar embereknek akarunk eladni akkor a legjobb a .hu végződés, ha Olaszoknak akkor .it ha Románia a célország akkor pedig .ro végződést válaszunk.

A nemzetközi végződéseket akkor ha több országot szeretnénk megcélozni. És persze akkor is ezeket kell nézni ha a kiszemelt domain .hu végződéssel már foglalt.

Ha komoly céget építünk saját márkanév alatt akkor próbáljunk olyan nevet kitalálni, ami a lehető legtöbb végződéssel szabad, hiszen nehéz úgy világcéget építeni, ha márkanevünkre a .de végződéssel egy vegyesbolt kínálata jelenik meg.
De akkor is válaszunk minél több végződést és formát, ha egy piacot szeretnénk minél jobban lefedni. hiszen egy cég életében valószínű nem 3000 Ft körüli összeg lesz a legnagyobb kiadás.
pl: ha fűnyírók értékesítésével foglalkozunk, akkor érjük el a legjobb eredményt, ha a következő neveket mi birtokoljuk: funyiro.hu, olcso-funyiro.hu, minosegi-funyiro.hu, honda-funyiro.hu, funyiro-traktor.hu
Természetesen, ékezetes verzióban is, és minél több nemzetközi végződéssel a miénk annál jobb.
Aki komolyan tervezi az ne ezen akarjon spórolni. Engedjék meg hogy itt egy példával éljek, egy ügyfelünkhöz mentünk ki személyes megbeszélésre, láthatóan nagy cég volt, több ezer négyzetméteres telephellyel, azon több raktárépület, stb...
A fenti példa kedvéért mondjuk rá, hogy ők foglalkoznak fűnyírógépek értékesítésével. A megbeszélés során az ügyvezető nem nagyon akarta megérteni, neki miért kellene a fűnyíró-traktor.hu domain nevet is megvenni, ha már egyszer övé a funyiro-traktor.hu.
Erre megkérdeztem, hogy ha a konkurenciája aki többnyire ugyanezeket a gépeket árulja beregisztrálja magának az ékezetes verziót, és így évente csak 1db fűnyíró traktort a konkurenciánál vesznek meg és nem nála, akkor az így keletkező veszteség arányban van e a domain kb: 2000 ft os éves árával? Ráadásul, az emberek megszokásból ékezetekkel írják a szavakat, a véletlen elgépelésekkel is a konkurencia oldalára jutnak a látogatók.
Természetesen valahol meg kell húzni a határt, épp ezért csak a legfontosabb szóösszetételekre koncentráljunk. Figyeljük meg hogy az emberek akik bejönnek az üzletbe vagy telefonon érdeklődnek, mit keresnek, milyen szavakat használnak: benzinmotoros, önjáró, elektromos, olcsó, honda, stb.... Ezekből emeljük ki a legfontosabbakat és abból alkossunk domain nevet.
 
No de akkor lássuk, hogy mire ügyeljünk a végződések terén.

1: Ismeretség

Magyarországon ha azt mondjuk, hogy nézd meg az index vagy origo oldalakat akkor senki nem gondol az index.com vagy origo.it oldalakra, pedig ezek a szavak valószínű minden végződéssel foglaltak.
Magyarországon az embereknek az alapértelmezett végződés a .hu
Sokkal könnyebb ezt megjegyezni, mint bármelyik másik kevésbé ismert végződést. 

A népszerűbb végződéseket (.hu, .eu, .com, .net, stb..)  sokkal könnyebben megjegyzi az ember, mint azokat amiket most hall életében először.
Hallottál már ilyen végződésről?:  .tienda, .vacations, .viajes, .shiksha, .recipes, .nagoya, stb....
Pedig ezek is létező végződések!

Ha az utcán találkoznál pár ismerősöddel és mondanád nekik nézd meg a weboldalamat a címe: azenboltom.supply   
Vagy ha ezt a nevet egy reklámban látod, meg tudod jegyezni?   
Biztos van olyan ember akinek nagyon jó a memóriája, de szerintem a legtöbb ember már 10 perc múlva nem tudná 100% os biztonsággal felidézni a domain nevet.
Másnap még kevesebben lennének képesek erre!
Egy kimondhatatlan nevű, és végződésű domain névvel, nehéz komoly márkát építeni!

2: árazás

A legolcsóbb domain végződés a .hu nyugodtan mondhatjuk, hogy magyar pénztárcához van szabva.
Ezt követik a népszerű nemzetközi végződések (.com, .org, .net, .info). Amik normál esetben csak minimálisan drágábbak mint a .hu nevek.
Viszont itt is van egy hatalmas különbség. Ha elfelejtjük időben befizetni a domain megújítás árát és a domain név parkoló állapotba kerül. A .hu neveket mindössze egy új regisztráció áráért meg lehet újítani, addig a külföldi végződéseket kb: 30.000 ft ért lehet csak megújítani.
A harmadik csoport az egyéb nemzeti végződések (.it, .cz, .de, stb..) Ezek jóval drágábbak 8.000-30.000 Ft az éves költségük. Mivel ezeket Magyarországról nem igazán keresik, mi nem is foglalkozunk velük.
Ha valaki ilyen végződést szeretne, járjon utána milyen feltételekkel lehet regisztrálni, mert sok ország végződést, csak a saját lakosok igényelhetik.
 
 
  • 0 A felhasználók hasznosnak találták ezt
Hasznosnak találta ezt a választ?

Kapcsolódó cikkek

A Webdigital (ICON MÉDIA Kft.) hivatalos domain regisztrátor? 

Igen cégünk 2012-óta hivatalos .hu domain regisztrátor.   Ezt lehet valahogy ellenőrizni? igen!...

A jó domain megválasztásának titkai

  Egy új honlap elindításának alapja a megfelelő domain név megválasztása. Ebben segít tanácsadó...

A domain felmondás alatt van. Mit tegyek, ha szeretném magamnak "megvásárolni"?

A felmondás alatt a domainek 45 napig vannak, ezután kerülnek törlés előtti parkolásba 60 napig,...

Mi történik ha egy díjbekérőt nem fizetek be határidőre?

Először is nem kell megijedni!Semmi nem veszik el azonnal.Sajnos ilyen esetben a szolgáltatás a...

Ki regisztrálhat .hu és .eu végződésű domain nevet?

Minden EU lakosMinden EU-ban alapított szervezetMinden vállalat, melynek bejegyzett irodája (elég...